Performance Rock Climbing - מה טיפוס עושה לגוף (ולראש)
ב"ש
אודות
לפרטים נוספים
מה טיפוס עושה לגוף (ולראש)
בקיצור
חיטוב וחיזוק כל קבוצות השרירים הגדולות, שיפור היציבה, שריפת קלוריות גבוהה, שיפור היציבה ופיתוח גמישות.
ניתן לבנות אימונים בדגש על כוח או בדגש על פעילות אירובית.
ובפירוט 
טיפוס דורש עבודת רגליים מורכבת, העברות משקל ושימוש בפלג הגוף העליון. כיוון שהטיפוס מפעיל את כל קבוצות השריר הגדולות, טיפוס לאורך זמן מחזק את הגוף, משפר את טונוס השריר, שורף קלוריות ומשפר את היציבה. טיפוס על קירות מעלה את הדופק באופן דומה לריצה או לעלייה במדרגות. לכן, אימונים יכולים להיבנות כאימוני כוח או כאימון אירובי. צעדים טריקיים וארוכים מצריכים ומפתחים גמישות של הגוף, גם אם לא היתה שם קודם.
what climbing does to body and muscles
שריפת קלוריות
טיפוס הוא פעילות מצוינת לשרפת קלוריות. לפי פרסומים של Harvard Health Publications טיפוס הוא אחד מענפי הספורט בהם שרפת הקלוריות היא הגבוהה ביותר, א/נשים במשקל 73 קילו ישרפו בטיפוס כ-818 קלוריות לשעה.
דעת
טיפוס מערב גם מיומנויות פתרון-בעיות (הסבר לכך שמסלולי בולדרינג נקראים בד"כ "בעיות"). הדרך למעלה לא ברורה, כפי שנראה לעתים ממרחק, ודורשת מיקוד ותכנון. הכרעות של איך לאחוז באיזו אחיזה, באיזו זווית למקם את הגוף ביחס לאחיזה ואיך למקם אזור מסוים של כף הרגל לפני העברת המשקל - יכריעו את מידת ההתקדמות במסלול.
what climbing does to body and muscles
מניעת מחלות כרוניות
טיפוס שגרתי הוא אמצעי למניעת מחלות כרוניות דוגמת מחלות לב, לחץ דם גבוה, רמת קולסטרול גבוהה וסוכרת. The Centers for Disease Control and Prevention מגדיר טיפוס כספורט של עצימות-גבוהה (vigourous-intensity). לכן, לפי Physical Activity Guidelines for Americans, גם תרגול מועט של בין 1.25 ל- 2.5 שעות בשבוע יספק את הרווחים הבריאותיים.